شانزده درمان طبیعی برای گلودرد | قسمت دوم

 

گلودرد از جمله مشکلاتی است که با فرا رسیدن فصل سرد سال، به سراغ ما می آید. حال فرض کنید اتفاقی که به صورت روتین قرن ها وجود داشته، در سال های اخیر به واسطه انواع آنفولانزا و جدیدا به دلیل کرونا، کمی متفاوت شده است. یک گلو درد ساده ممکن است شما را به شک بیاندازد که آیا به کرونا مبتلا شده اید یا خیر! همینطور برای آنفولانزا! اما ممکن است یک گلو درد ساده به دلایل مختلف داشته باشید و ربطی به ویروس کرونا یا آنفولانزا نداشته باشد.

در اینجاست که استفاده از درمانهای خانگی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. به ویژه به دلیل آلوده بودن محیط های بیمارستانی، بهتر است تا جای ممکن به سراغ این درمانگاه ها نروید و اگر تشخیص درستی در مورد علت گلو درد دارید، از روش های خانگی برای رفع آن استفاده کنید.

در این مطلب 3 قسمتی تلاش کرده ایم تا 16 درمان طبیعی برای گلودرد را با هم مرور کنیم. در قسمت قبل به 4 مورد از 15 مورد اشاره شد و حالا در این قسمت به 5 مورد بعدی اشاره می کنیم. اگر روش های خانگی درمان گلودرد که در قسمت قبل بیان شد را از دست داده اید، حتما از طریق لینک زیر به مطالعه آن بپردازید:

5. عسل طبیعی
عسل یک شیرین کننده است که افراد اغلب با سایر مواد طبیعی برای تسکین گلو درد ترکیب می کنند. مردم از عسل به عنوان دارو استفاده می کنند زیرا دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است.

عسل علاوه بر کمک به مبارزه با عفونت و تسکین درد، می تواند داروهای خاصی را نیز مزه دار کند. عسل به ویژه هنگامی موثر است که فردی آن را با آب گرم و سرکه سیب یا گیاهان دیگر ترکیب کند. برخی از افراد ترجیح می دهند از عسل خام یا عسل مانوکا استفاده کنند. اما واقعیت این است که عسل های تک گل عموما برای درمان گلودرد مناسبند؛ به ویژه :

*    عسل مریم گلی
*    عسل آویشن
*    عسل اکالیپتوس
*    عسل گشنیز
*    و...


با این حال، کودکان زیر 1 سال باید از مصرف عسل اجتناب کنند. روده آنها هنوز باکتری های سالم به دست نیاورده اند که بتوانند با برخی از میکروب ها مانند هاگ بوتولیسم که بعضی اوقات در عسل یافت می شود مقابله کنند.همچنین، افرادی که از خوردن مواد شیرین اجتناب می کنند یا رژیم کم کربوهیدرات را دنبال می کنند، ممکن است بخواهند راه حل دیگری را انتخاب کنند، زیرا عسل نوعی ماده قندی است و حاوی 17.3 گرم کربوهیدرات در هر قاشق غذاخوری است.

6. ریشه شیرین بیان
گیاه شیرین بیان، که به آن گلایسیریزا گلابرا نیز گفته می شود، بومی اروپا و آسیای جنوبی است. شیرین بیان که به دلیل عطر و طعم شیرین خود شناخته می شود، در طب سنتی نیز کاربرد دارد.خاصیت شیرین بیان مشابه آسپرین است که می تواند به کاهش گلو درد کمک کند. همچنین دارای اثرات ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد التهابی است. با این حال، هیچ تحقیقی در مورد قابلیت آن در تسکین گلودرد مربوط به بیماری وجود ندارد. با این حال طب سنتی به وفور از آن برای درست کردن داروهای گیاهی گلودرد استفاده می کند.

برخی مطالعات گزارش کرده اند که شیرین بیان پس از جراحی می تواند به طور قابل توجهی گلو درد را به دلیل برداشتن لوله تنفسی کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که غرغره با آب شیرین بیان قبل از جراحی در مقایسه با غرغره با آب قند، خطر گلودرد را 50٪ کاهش می دهد .

یکی از روش های استفاده:
برای تهیه چای شیرین بیان ریشه شیرین بیان را با آب داغ ترکیب کنید، اجازه دهید 5 دقیقه خنک شود، سپس قبل از نوشیدن از صافی بگذرانید.

7. آب لیمو
آب لیمو یک نوشیدنی تازه و با طراوت است که می تواند گلو درد را که در هنگام سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می شود کاهش دهد. لیمو حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است. این ترکیبات با التهاب مقابله کرده و فشار اکسیداتیو را که نشانگرهای اصلی بیماری هستند کاهش می دهند. لیمو همچنین میزان بزاق بدن را افزایش می دهد، که می تواند به مرطوب نگه داشتن غشاهای مخاطی کمک کند.

سعی کنید لیمو را با آب گرم و کمی عسل یا آب نمک ترکیب کنید تا فواید آن را به حداکثر برسانید. شربت عسل و آبلیمو یکی از بهترین شربت ها برای درمان گلو درد است.

8. چای ریشه زنجبیل
زنجبیل ادویه ای است که با اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی که می تواند به تسکین گلودرد کمک کند. برخی مطالعات آزمایشگاهی نشان داده اند که عصاره زنجبیل می تواند برخی از باکتری ها و ویروس های ایجاد کننده بیماری های تنفسی را از بین ببرد. همچنین می تواند التهاب را در مبتلایان به سل، که یک بیماری ریوی است، کاهش دهد .

نوشیدن چای زنجبیل چه فوایدی دارد؟
چای زنجبیل در اکثر بازارها و خرده فروشان آنلاین در دسترس است. مردم همچنین می توانند خودشان زنجبیل تازه تهیه کنند و از آن چای تهیه نمایند. گزارش ها نشان می دهد زنجبیل تازه که به آن چای زنجبیل تهیه شود، خواص بیشتری نسبت به زنجبیل خشک شده دارد. چای زنجبیل را نیز می توانید با عسل طبیعی میل کنید.

مواد لازم برای تهیه چای زنجبیل:

*    ریشه زنجبیل تازه
*    1  لیتر آب
*    1 قاشق غذاخوری (21 گرم) عسل یا یک شیرین کننده دلخواه
*    یک کم آب لیمو


مراحل  :

*    ریشه زنجبیل را پوست بگیرید و آن را در یک کاسه کوچک رنده کنید.
*    آب را در قابلمه بزرگی بجوشانید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.
*    یک قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده را درون قابلمه بریزید و روی آن را با درپوش بپوشانید.
*    بگذارید 10 دقیقه خیسانده شود.
*    شیرین کننده و آب لیمو را اضافه کنید و سپس هم بزنید تا مخلوط شود. پیشنهاد می کنیم از عسل طبیعی برای شیرین کردن چای زنجبیل استفاده کنید

این چای در صورت نیاز و یا سرد بودن به خوبی گرم می شود.


9. روغن نارگیل
روغن نارگیل ماده ای همه کاره و دارای چندین فواید برای سلامتی است. مطالعات نشان می دهند که می تواند به مبارزه با عفونت و کاهش التهاب در مناطق در معرض آن کمک کند .روغن نارگیل همچنین بسیار تسکین دهنده است زیرا به لیز  بودن غشاهای حلق کمک می کند.

در اینجا چند ایده برای امتحان وجود دارد:

*    یک قاشق به چای داغ یا شکلات داغ اضافه کنید.
*    یک قاشق به سوپ اضافه کنید.
*    یک قاشق در دهان بگذارید، اجازه دهید تا در گلو ذوب شود و آن را بپوشاند.


توصیه مهم: مصرف روغن نارگیل را به حدود 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) در روز محدود کنید؛ زیرا در دوزهای بالاتر می تواند اثر ملین داشته باشد. هنگام استفاده از روغن نارگیل برای اولین بار، هر بار با 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) شروع کنید تا عوارض جانبی احتمالی را به حداقل برسانید.

شانزده درمان طبیعی برای گلودرد | قسمت اول
شانزده درمان طبیعی برای گلودرد | قسمت سوم